May 28, 2010

Mmg pandai menyusahkan orang!

Hello...
maap le yerk coz rase2 nyer, mmg tak mampu nak update blog nie hari2, al-maklumlah..im a busy man *on! yeah? * akan tetapi, itu bukanlah sebab utama aku nk memekak kt cnie.. ape yang membuat aku tegerak hati nk taip kt cnie??.. mari kite konsi bersame erk!

MOTIFFF???
persoalan ini aku nk tujukan kepade guard-guard UTP yg menjalankan tugas dengan cemerlang di pintu masuk utama UTP! First sekali bile nk masok UTP da macam nk masok penjara, haish~ apekejadahnyer semua ini?
dari jauh guard nie da memanjangkn tangan suruh berhenti! then nk check g kad matrik, auchhh, leceh la wei..
ini dimaafkn lg, ble nk kua UTP plak da mcm nk keluar dri pusat pengumpulan harta-harta sedunia! *ade kew tempat mcm nie? ADE! kt UTP la..* buleh plak kau nk check satu satu kereta, pulak tuh siap suruh bukak boot kereta lagi, kau risau apew??.. kitaorang bawak balik emas? petrol? intan? berlian? kalau tak menyusahkn orang tape gak, nie nk check satu satu then ape lg? jalan pn jem la.. otak aku jgn cakap la, bertambah jem dedem!
aku mmg pelik ngan polisi UTP nie, beriye nk check sangat! sile beritahu ape yg kau carik, nie suka suki nk soh bukak, kang aku bukak kang kau gaks yg saman aku! *bukak apew?* hahahaah

PERSOALANNN???
aku tak tau la tahap keselamatan yg diamalkn disini cukup sempurna atau tidak...
kalau kau bawak kereta, kau mmg kene check mcm pesalah negare! tapi bilemana kau bawak moto, senang2 jew..npe aku ckp mcm tuh? first skali, penunggang motorsikal tak perlu pn nk tunjuk kad matrik! *wadef fish! ape gune kau nk beriye check?? * kalau bawak penunggang plak, tak perlu tunjuk ape2 pn, just buat bodoh jew, haish~ berkesankah?? tp dorg ade la kad motor yg menunjukkn moto ituh kepunyaan dorg! tp ape kesinambungan dan korelasi cara mereka-mereka check motor dan kereta? dua2 jenis kenderaan nie memasuki UTP dan membawa penumpang bro! cara dan tujuan + objektif utk korg beriye check kne la sama! aku mmg sakit hati btol ble ketidakadilan ini dilakukan! yang aku paling menyampah lg bile guard-guard nie nk buat lawak dan tanya soalan buduh! yang mereka tak sepatutnye tanya...
Guard : nie keluar nk g mne nie?? hak3, aku nk jew jawab.. MYOB - mind your own business la!
Guard : nie ramai2 nie nk g mne?? alamak pakcik, saya nk cepat la.. chow!
Guard : ambuih, ramai awek?? pale hot kau, nie sume baye2 akak2 aku jew.. nk meggatal g tempat lain

lain kali, kalau nk masuk UTP terus jew tulis kt cermin kereta dpn korg tuh.. saya mmg pencuri dan perompak, kompem dorg tak check *tp aku rase korg kne bunuh la kowt! * yang penting, aku da selamat sampai rumah sekarang dan menjani kehidupan bersama kedua ibubapa haku! yeay

♥ love my family!


♥ love my frens!

♥ love my ehem2!

No comments: