September 8, 2009

Perjalanan ke Bazar Ramadhan

jam di lappy menunjukkan 6.27pm dan aku baru mule nk menaip sesuatu di blog ini...
tetapi apakan daya apabila menerima sebuah calling from ERFI dgan dialognye;

ERFI: wei,,ekau kek mano??
aku : ade kt bilik,apsal??..da nk grak kew??..
ERFI :iye lah,kau tron bawah tros lah...
aku :hrm...ok,ok...

aku pn bergegas ke bawah dan kami pn bergerak ke BAZAR Ramadhan Seri Iskandar...
setibanya di sana,,aku telah target untuk membeli:
  1. nasi lemak SURIA bersame BURGERDALE
  2. aer mangga madu di kedai JUS ORI GABAN!!!
  3. taufu fah *xengat kt kedai mane*
telah ku lalui kedai nasi lemak tuh,tp dgn sombong dan bongkaknyer aku berkate ngan mmbe2 aku,,ala,ramai sgt lah org berator...nnt kte turn skali lg beli lah..kompom ade pnye..
sampai di penghujung bazar itu,aku MENGARAHKAN roy dan lerr untuk membeli aer coz last week aku da beli aer smpai rm4 menggunakan duet aku sndri,,,hmpeh..so,skunk mase untuk membalas dendam...tetapi roy pula mengarahkn daus plak utk membeli..hampeh kuase 2...
setelah menunggu dengan lame gak,aer telah dimiliki dan aku bergerak ke kedai nasi lemak suria untuk membeli target UTAMA...sekali lagi,aku mengarahkn lerr untuk beratur dan membeli...hahha,,tunggu punye tunggu,boley plak brother kt kedai tuh ckp:
"dik,nasik dah habis la (dengan perasaan selambe tanpe belas kasihan)"

aku pn ape lg..WTF,bia btol..aku nk mkn ape nie lerr???...
aku pn menggagahkn jua diri n berjalan balik ke belakang utk membeli NASI GORENG AYAM CHICKEN CHOP di kedai no. 88...sebbek akak tuh bg nasik lbey n fries..wah,extra beb..untong plak,tetapi baru aku sedar apsal akak tuh bg extra!!!...tgl 3 menet lg nk buke..aku n zaid pn ape lg,,berlari ke kerete *hanya rekaan semate-mate,padehal jln jew,ngeee* dan dlm mase tengah berlari,azan di radio di sebuah kedai telah berbunyi...kami sungguh hampe kerane daus nk beli sijil lg kt TMN MAJU..nasib..nasib...

setibenye kt kafe v2,roy telah mule ngan cte gebang beliau...
~roy adelah HICOM Rakan Masjid (RM), Treasurer katenyer~
aku xengat sgt mcm mane mulenyer tp adelah tersentuh bout MARIA OZAWA..woi,kau RM celup ke RM sekuler???...kau knal xspe maria ozawa tuh???...
ngan banggenyer roy menjawab..ea miss Japan kn??
aku,erfi,lerr,daus dan zaid tergelak besar mcm nk pecah perot dah..!!!
kau carik lah sndri spe ppn tuh,and if korg xknal gak...ape lg,google ade..!!!!

walaupn kau begituh roy,,kami tetap heart kau..
<3




1 comment:

hapeace said...

haharoy menggebang lagiO.o"

btw, usha ar blog aku gak
http://greenpublishing.blogspot.com/